Obra

Tipus d'objecte

Obra gràfica (edicions)

Dimensions

135,5 x 146,5 cm (alt x ample)

Crèdits

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Sin título. Junio-Julio. L’amour Propre. Bellagio (2005) és un grup de dibuixos que manifesta un esforç per posar a prova la resistència del paper, tal com es pot apreciar en les diferents tècniques artístiques (retall, collage, la superposició de paraules o lletres, etc.) que imparteix en cadascun d’ells.

Del Rivero també utilitza de forma obsessiva el format epistolar per explorar profundament els límits de la comunicació personal i universal. Les formes intricades i enredades de les lletres imiten i evoquen la impossibilitat de comunicar. Des que va començar la sèrie Lletres a la mare el 1991, inspirades en la Carta al pare de Kafka, ha escrit més de 1.200 cartes.

Pel que fa a la temàtica, tota la sèrie gira al voltant al temps. Així, les marques repetitives simbolitzen els segons per hora, a més a més de representar els ardus treballs manuals realitzats per dones.

Elena del Rivero és una artista multidisciplinària que treballa en pintura i paper. Des de principis dels 90, la trajectòria artística de Del Rivero s’ha centrat en les feines de reparació de les obres danyades, intencionalment o no, durant el procés de realitzar-les. La impressió inicial que produeix la seva obra pot suggerir que és autobiogràfica. Coberta per un vel d’ambigüitat poètica, Elena del Rivero ha triat no revelar mai explícitament detalls de la seva vida. En comptes d’això, la seva obra reconeix algunes experiències i fets històrics que ha presenciat al llarg dels anys.

Altres obres

Two Meetings and a Funeral