Obra

Any d'adquisició

Tipus d'objecte

Escultura

50 x 45,5 x 26 cm (alt x ample x fons)

Crèdits

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Textos autocensurados (1976) és una reflexió mitjançant escrits il·legibles autocensurats sobre el concepte d’autocensura sociopolítica. Fa referència a la manca de llibertats durant la dictadura franquista.

El material utilitzat són fulls de paper amb escrits il·legibles que Concha Jerez ha censurat esborrant-ne paraules o oracions. Amb això, obre una línia de reflexió conceptual al voltant de l’autocensura sociopolítica que s’usava amb l’objectiu d’evitar la repressió.

L’artista juga amb l’ambigüitat que genera la interferència i l’autocensura. Així, aprofundeix en la relació entre l’obra manipulable i l’espectador, especialment en la reacció que els textos ocults provoquen en el visitant.

Concha Jerez és una artista internacional i interdisciplinària. En els seus inicis es va centrar en el concepte d’Instal·lació com a obra In Situ a llocs de grans dimensions. A la dècada dels anys vuitanta també es va dedicar a la Performance i als anys noranta es va introduir en el desenvolupament de Concerts InterMedia i en la creació d’obres d’Art Radiofònic per emissores com Radio France, BBC, la ABC d’Austràlia i la RNE, entre altres.

Altres obres

51 géneros