Col·laboradors corporatius

L’any 1987, trenta-tres companyies van establir, gràcies a la seva generosa aportació de fons, el punt de partida d’aquest projecte tan ambiciós. És per això que van adquirir el distintiu d’Empreses Fundadores.

Tant les empreses fundadores com totes aquelles empreses col·laboradores que s’han anat sumat al projecte al llarg dels anys, han pres part de manera activa en la consolidació dels objectius de la Fundació MACBA, per mitjà de la renovació successiva de les seves aportacions.

Empreses fundadores

Empreses patrocinadores

Empreses benefactores

Empreses protectores

Empreses col·laboradores

Col·laboradors individuals

Els col·laboradors individuals de la Fundació son ciutadans que de manera generosa i desinteressada, moguts per la responsabilitat que suposa participar en un projecte cultural rellevant per la ciutat, donen suport al museu en diferent grau d’implicació.

Des de la Fundació s’organitzen diverses activitats pensades exclusivament per als col·laboradors individuals, com ara visites guiades a les exposicions del museu de la mà del comissari o director, conferències sobre col·leccionisme i mecenatge, sortides guiades a altres centres d’art contemporani, sopars-col·loqui amb personalitats destacades del món de l’art o viatges culturals.

El grup més nombrós és el Taller de la Fundació, creat el 1999 pel Patronat, i que va néixer com un grup de treball format per joves del món cultural i empresarial amb l’objectiu de promocionar les activitats de la Fundació i del museu, i captar recursos destinats a la creació de la col·lecció permanent del museu.

Benefactors

José Luis Blanco Ruiz