Obra

Any d'adquisició

Crèdits

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Your Eyes Will Be an Empty Word (2021) és un vídeo-assaig on es veu a l’artista Coco Fuscó remant en una barca al voltant de Hart Island, del Bronx. Mentre rema, llança un clavell blanc a l’aigua, en honor a totes aquelles persones que han mort en solitud. Aquestes escenes s’intercalen amb imatges de l’illa deserta, gravades amb un dron.

De fons, se sent un text interpretat per la poeta Pamela Sneed, on s’honra les víctimes anònimes de la pandèmia de la Covid i d’altres malalties pandèmiques anteriors, que han provocat la mort a tantes persones.

L’illa de Hart Island està escollida a consciència per ser un element clau en aquesta obra d’art, ja que és popularment coneguda com la Fossa Comú de la ciutat de Nova York.

Juliana Emilia Fuscó Miyares, també coneguda com a Coco Fuscó, és una artista i escriptora estatunidenca molt reconeguda en el món de l’art. La seva carrera artística va començar a Cuba, però a causa del context social i polític que hi havia en aquell país durant l’època de la Guerra Freda, va haver de superar diversos obstacles per poder desenvolupar la seva trajectòria dins del món de l’art.

Tot i això, ha aconseguit que les seves obres estiguin exposades a les fires i institucions més importants a nivell mundial com en la 56ª Biennal de Venècia, posicionant-la així com una artista referent en l’àmbit del vídeo-assaig. També ha sigut guardonada en diverses ocasions durant la seva trajectòria professional, com quan va rebre el premi “Greenfield” l’any 2016 o l’ “Anonymous Was a Woman” l’any 2021.

Altres obres

Sense títol