Obra

Steegmann, Daniel

Any

Tècnica

Projecció de vídeo (Animació processal generada per computadora en temps real), blanc i negre, canal de so 4, 16:9

Any d'adquisició

Duració

Infinita

Crèdits

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

A Dream Dreaming a Dream (2020) és una animació en temps real de durada infinita que es va generant de nou. Mostra una pantera que és una intel·ligència artificial animada que passeja pel bosc, explorant una exuberant selva tropical en forma d’escaneig de núvols de punts.

Aquest bosc només és visible a la proximitat de la pantera, la llum del qual il·lumina l’entorn que l’envolta. Destaca la contraposició dels petits punts blancs que delineen els elements de la natura amb les línies gràfiques brillants que articulen la forma de la pantera.

La representació simplificada de la pantera és sorprenentment realista i evoca l’estat de son que dona títol a l’obra. Aquesta sensació prové del fet que l’obra és una animació procedimental que es desenvolupa en temps real, és a dir, que les accions de la pantera no estan predeterminades, sinó que es van desenvolupant mentre veiem a la pantera decidir de manera lliure què fer o on anar.

En un punt que sempre és similar, encara que no idèntic, el somni s’interromp, la pantera es desperta i el bosc s’esfondra. Veiem com la pantera badalla i s’estira i torna a trobar-se de nou al mateix escenari oníric, explorant una vegada més el bosc fins a tornar a despertar-se. L’obra mostra, doncs, un cicle altern de son i vigília que sembla el mateix, però sempre és diferent.

L’obra encarna la percepció ecològica de Steegmann sobre les complexes xarxes d’interdependència que creen la realitat. Una altra font d’inspiració són les concepcions indígenes del bosc i els elements.

Daniel Steegmann és un artista interdisciplinari, ja que la seva obra abraça un ampli ventall de mitjans com ara el cinema, el so, l’escultura, el dibuix, entre d’altres. El seu treball se centra en la creació i migració de formes entre diferents registres formals a la natura, l’art i l’arquitectura. Com veiem en aquesta obra, la naturalesa és una constant en la seva projecció artística, en relació amb l’escalfament global i la perspectiva que qualsevol canvi al medi natural porta conseqüentment transformacions a la nostra pròpia naturalesa

Altres obres

Textos autocensurados