Un dels objectius principals de la Fundació MACBA és contribuir a construir un fons d'art contemporani de referència a Barcelona i fer-lo accessible a tots els ciutadans.

La Fundació adquireix obres per a la Col·lecció MACBA, elegides per la directora del museu i valorades pel comitè assessor internacional, format per experts, comissaris i directors de centres d’art contemporani de gran prestigi. Des 2016 està integrat per Catherine David, Chris Dercon, Estrella de Diego i Cuauhtémoc Medina.

La Col·lecció MACBA compta amb un reconegut prestigi local i internacional, i el seu llegat permetrà que les futures generacions comprenguin la contemporaneïtat.

Cronològicament, la Col·lecció s’inicia amb l’abstracció matèrica dels anys cinquanta i evoluciona cap al pop, les avantguardes dels anys seixanta i setanta, el conceptualisme, l’experimentació poètica vinculada a la crítica institucional, el retorn a la figuració fotogràfica i l’escultura antiminimalista dels anys vuitanta, passant per la memòria i el compromís polític i la denúncia del poder dels mitjans de comunicació.

Col·lecció MACBA

Spine on its Side