Obra

Any d'adquisició

CRÈDITS

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Hospital 56 (2019) de l’artista Teresa Lanceta està inspirada en el Raval de Barcelona i forma part d’una sèrie d’obres anomenada Esperando al futuro, que fan un recorregut per alguns dels punts més emblemàtics del barri, centrant-se sobretot en alguns carrers en els quals va viure l’artista durant un temps.

Lanceta amb aquesta obra vol convidar als espectadors a què reflexionin sobre com el teixit és una font binària, que permet la creació simultània d’un llenguatge i un objecte. Per l’artista, el teixit és una llengua i alhora una manera de parlar.

Aquest suport permet la unió de diferents maneres de ser i d’habitar el món. També l’utilitza per fer un homenatge a totes les tècniques artesanes presents en els nostres dies.

Teresa Lanceta és una artista catalana especialitzada en el suport tèxtil. Va cursar estudis relacionats amb l’art a la Universitat de Barcelona i a la Universitat Complutense de Madrid. Aquesta formació artística li va permetre experimentar amb diverses tècniques com el vídeo, la pintura o l’escriptura. Tot i això, a la dècada del 1970, va decidir centrar-se en el tèxtil com a forma d’expressió.

Encara que normalment utilitza un teler senzill i sense cap dibuix previ, els seus coneixements en art abstracte li han permès enriquir els seus tapissos amb formes innovadores i colors cridaners.

Altres obres

Darrere aquestes escales, ja està el mar

Rubio Juliana, Marcel

Boothworks