Obra

Any d'adquisició

CRÈDITS

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Adiós al Rombo (2012) és un homenatge de l’artista Teresa Lanceta a la comunitat de dones teixidores del Mitjà Atles (Marroc).

Des que Lanceta es va submergir en aquestes comunitats, va descobrir com el teixit és un codi primigeni i universal capaç de traspassar fronteres físiques, temporals i culturals. A més, aquesta experiència li va permetre reflexionar sobre l’eficàcia de la creació col·lectiva vers l’individualisme tant estès en el continent europeu.

També va conèixer una altra manera d’entendre el procés creatiu, ja que per les teixidores del Mitjà Atles, els tapissos no només tenen una finalitat decorativa o simbòlica, sinó que formen part del seu dia a dia.

Teresa Lanceta és una artista catalana coneguda internacionalment per ser una de les figures referents en el món de l’art tèxtil. Gràcies a ella, el teixit va deixar de ser concebut únicament com una forma d’artesania per passar a considerar-se també una forma d’expressió artística. Lanceta afirma que l’acte de teixir li ha permès entrar en contacte amb diverses cultures i representar-les a través dels seus tapissos, dibuixos i pintures.

Altres obres

A Dream Dreaming a Dream

Steegmann, Daniel

Dwarf and Rhinoceros (With Large Black Shape)