Obra

Any

1973

Tècnica

Emulsió fotogràfica i anilinas sobre tela

Any d'adquisició

Tipus d'objecte

Pintura

Dimensions

164 x 110 cm (alt x ample)

Crèdits

Col·lecció MACBA. Consorci MACBA

Encara que estan pensades com a obres independents, Eulàlia Grau aplega aquests treballs amb una única denominació: Etnografies (1972-1974). Si l’etnografia és un estudi descriptiu de les pràctiques dels grups humans, sota la mirada d’Eulàlia es converteix en una anàlisi demolidora del món occidental i els valors del sistema capitalista. A partir de fotografies extretes de la premsa, l’artista construeix collages en els quals presenta imatges amb associacions crítiques i comentaris àcids sobre el consum, la violència, l’ús del poder i els valors burgesos de la societat. El conjunt constitueix un decàleg dels “pecats” i les trampes de la forma de vida capitalista. La sèrie es va presentar per primera vegada a la Sala Vinçon de Barcelona el 1973 i a la Galería Buades de Madrid l’any següent. Per a aquesta primera exposició, Eulàlia va incloure la seva fotografia entre les imatges de la sèrie.

Altres obres

Do Women Have to Be Naked to Get into the Met. Museum?

Guerrilla Girls (Grup d'artistes)

El nido

Espaliú, Pepe