Obra

Any d'adquisició

CRÈDITS

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

Torre de comunicació per a Farough Farrokhad (2020) és una obra de l’artista Ângela Ferreira formada per una estructura principal de fusta i metall, amb unes antenes i altaveus als laterals. A més, hi ha 12 dibuixos que acompanyen aquesta estructura i complementen el seu significat.

Amb aquesta obra, es vol fer un homenatge a Moçambic, on és habitual que els habitants de les zones rurals construeixin ràdios comunals. Però, principalment, es vol honrar la memòria de Forugh Farrojzad, d’aquí el títol de l’obra, una poeta i cineasta iraniana coneguda per ser una de les principals figures del feminisme en aquell país. Altres obres que van servir d’inspiració per a crear Torre de comunicació per a Farough Farrokhad van ser els elements dels quioscos multimèdia de l’artista Gustav Klutsis o la torre de radio creada per Vladimir Shújov.

Ângela Ferreira (Maputo, Moçambic 1958) és una vídeo artista, fotògrafa i escultora portuguesa i sud-africana coneguda per haver exposat les seves obres en fires i exposicions internacionals com la 52a edició de la Biennal de Venècia. Va estudiar un màster en Belles arts en la Michaelis School of Fine Arts i anys després va cursar un doctorat en la facultat de Belles Arts de la universitat de Lisboa. Ella, a través de les seves creacions, vol reivindicar i fer reflexionar a l’espectador sobre el colonialisme de la societat contemporània actual i utilitza diferents recursos i estils artístics per a fer-ho.

Altres obres

Condensation Cube