There's not available translation for this content.

VITRINA II (Salvaje/arcaico/ tribal/ bárbaro/ cobrizo)

VITRINA II (Salvaje/arcaico/ tribal/ bárbaro/ cobrizo)

Artist: 
Sandra Gamarra
Year:  
2018
Technical specifications: 
7 pintures (mesures diverses) sobre planxes de metacrilat
Dimmensions: 
127 x 40 x 180 cm.
Date of acquisition: 
19 December 2019
Sandra Gamarra va néixer a Lima, Perú, el 1972. Viu i treballa a Madrid. El seu treball ha estat presentat en nombroses exposicions, incloent Setting the Scene, Tate Modern, London, UK.

La sala de l'ostracisme compta amb una col·lecció de huacos, peça de ceràmica feta per les cultures pre-inca i inca al Perú abans de la conquesta espanyola. Les peces originals són propietat de museus espanyols, de manera que l'artista va decidir aplicar-les copiant aquestes imatges. De la mateixa manera que els museus utilitzen fotografies per informar els visitants de peces retirades temporalment de les seves col·leccions permanents, les imatges de Gamarra representen l'absència d'aquests huacos en la seva col·lecció local.

La paraula ostracisme prové del terme grec Ostrakon, un fragment de ceràmica en el qual es va gravar el nom dels candidats a l'exili polític. Revivint aquesta antiga tradició, a la part posterior de les seves pintures, Gamarra ha escrit una sèrie de substantius que els europeus solen utilitzar per referir-se a membres de comunitats indígenes o mestisses i a immigrants. Aquests noms il·lustren com el propi llenguatge, des del seu lloc d'enunciació, pot instigar processos de discriminació racial i estereotips socials, econòmics i polítics que etiqueten a altres com a diferents. Així, el pigment vermell característic utilitzat en els huacos esdevé un element simbòlic que Gamarra utilitza per cridar l'atenció sobre la percepció comuna de persones indígenes com a comunistes i terroristes.