4 març 2024

Benvinguts al nou MACBA

El 4 de març l’Ajuntament de Barcelona va fer públic el projecte d’ampliació del museu en el qual es configuraran nous espais dissenyats per descobrir, sentir i gaudir de l’art contemporani. El projecte es durà a terme a la plaça dels Àngels i incorporarà l’expansió d’un edifici respectuós amb l’entorn que té com a reptes i objectius la reordenació i millora dels espais i serveis del museu per mostrar una col·lecció més accessible al públic.

La remodelació de la plaça inclourà la reformulació del sòcol de l’ edifici actual del MACBA per guanyar un espai públic de 1.105 m². El nou edifici del museu al Convent dels Àngels comptarà amb 2.110 m² de noves sales i 349 m² de terrassa per a ús de la ciutadania i es preveu acabar el gener del 2027.

Aquesta iniciativa d’obertura ens convida a repensar, després de trenta anys, quines són les noves necessitats del museu i dels edificis que el conformen amb la voluntat que tinguem un museu més integrador i participatiu.

Des de la Fundació MACBA volem participar en la construcció d’una societat amb esperit crític amb la responsabilitat d’apropar l’art contemporani per oferir als visitants un lloc on gaudir i aprendre.