6 i 7 març 2024

Durant els dies 6 i 7 de març vam visitar la fira ARCO Madrid en companyia dels col·laboradors de la Fundació per descobrir les novetats que ens ofereix enguany el món de l’art contemporani.

En aquesta 43a edició el mar Carib s’ha concebut com l’eix central del programa de la fira, en la qual han participat 206 galeries. A més, com és habitual, des de la Fundació MACBA hem desplegat un programa amb una selecció dels esdeveniments culturals més rellevants de la ciutat.

A la Col·lecció INELCOM vam gaudir d’un recorregut per les obres d’art contemporani que retraten la realitat de l’ésser humà i la seva relació amb l’entorn. A més, amb motiu del centenari del naixement d’Antoni Tàpies (1923-2012), vam visitar en el Museo Reina Sofia una de les exposicions més completes dedicades a l’artista. Vam tenir la sort de conèixer de primera mà a Carlos Garaicoa, artista present a la col·lecció MACBA, que ens va obrir les portes del seu estudi a Carabanchel on vam poder descobrir la seva pràctica i el seu projecte open studio: punt de trobada per a creadors locals i llatinoamericans.

El Caixa Fòrum de Madrid ens va acollir amb l’exposició “Art i Natura”, que recull grans obres del segle XX i inicis del XXI per establir un diàleg al voltant de l’art i la natura entre diferents llenguatges creatius. Finalment, vam descobrir una col·lecció privada única que encara la tradició amb la modernitat de l’art per crear un entorn molt singular.