28 juny 2022

‘Siegesallee’, Francesc Torres

Aquest vídeo de “Càpsules Col·lecció MACBA” està dedicat a Francesc Torres i la seva instal·lació “Siegesallee” (1991).

Francesc Torres (Barcelona, 1948) és un artista català vinculat al minimalisme en els seus inicis i, posteriorment, a l’art conceptual. Pioner del llenguatge de la instal·lació, Torres reflexiona críticament sobre les diverses manifestacions de la cultura, la política, la memòria i el poder a través de les seves instal·lacions multimèdia, que li concedeixen un lloc singular en l’art de les últimes dècades.

La instal·lació “Siegesallee” mostra una nova avinguda de la Victòria en què es fa evident la relació entre l’esport i la guerra, a través de valors com la competitivitat, l’honor i la rivalitat, representada mitjançant cascos esportius i militars en vitrines. La càpsula també ens endinsa en el component històric de l’obra, especialment en la seva relació conceptual amb l’anomenada Avinguda de la Victòria de Berlín que l’any 1895 el kàiser Wilhem II va omplir d’estàtues heroiques.

Ens presenta l’obra Núria Montclús, assistent de la Col·lecció del MACBA.