Líquids (1966) i Llàgrimes (1968)

Chordà, Mari

Obra

Chordà, Mari

Tècnica

Llapis de cera sobre cartulina i esmalt sobre cartró

Any d'adquisició

ANY

1966 i 1968

CRÈDITS

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. MACBA. Obra adquirida gràcies a Fundació Banc Sabadell

Líquids (1966) i Llàgrimes (1968) són dues obres de l’artista Mari Chordà (1942) de la seva etapa a París. Corrents artístiques com el Nouveau Réalisme i el Pop Art, molt presents en la capital francesa en aquella època, van influir clarament en l’execució d’aquestes dues obres, tant pels colors emprats com les formes que les protagonitzen.

Mari Chordà és una pintora, poeta i activista feminista catalana coneguda per ser una de les pioneres en representar la sexualitat femenina i l’experiència de la maternitat en el marc de l’expressió visual.

Prenent com a inspiració a l’escultora, pintora i cineasta francesa Nicky de Saint Phalle’s Nanas, Chordà busca crear imatges no figuratives de manera innovadora amb la intenció de representar explícitament el cos femení. A més, les formes i colors que utilitza poden arribar a recordar l’estil psicodèlic.

Altres obres

Condensation Cube