Obra

Any d'adquisició

CRÈDITS

Col·lecció MACBA. Fundació MACBA

El curtmetratge 51 géneros (2005) tracta com la societat construeix les convencions d’identitat sexual i la seva jerarquització. En el vídeo, es veu a l’artista Miguel Benlloch despullant-se a poc a poc. A mesura que es va traient la roba apareixen vestimentes de diferents oficis i rols socials (el “mono” de treball d’un paleta, el vestit jaqueta d’un executiu…).

De fons, se sent una veu en off llegint un fragment de l’obra No soc lesbiana del músic estatunidenc Terre Thaemlitz. Aquest text posa de manifest com la identitat sexual i el gènere són construccions socials que s’aprenen al llarg de la vida i qüestiona el pensament categòric sobre la sexualitat i la identitat sexual.

Miguel Benlloch, amb aquesta obra, vol fer reflexionar a l’espectador sobre les aparences i l’abast simbòlic de les màscares socials.

És un poeta, performer i activista andalús conegut sobretot per les seves reivindicacions entorn del tema de la sexualitat i identitat de gènere. Les seves obres busquen introduir noves narratives, tant socials com polítiques, visibilitzant i enaltint els cossos no normatius.

Altres obres

Per tant, llumetes