11 octubre 2019

Vista a l’exposició “Miralls de l’invisible” de Bill Viola a la Pedrera

El passat dimecres 9 d’octubre la Fundació MACBA va organitzar una visita guiada exclusiva per als seus col·laboradors per l’exposició “Miralls de l’invisible” de l’artista nord-americà Bill Viola.

Foto: Bill Viola

L’obra de Viola, considerada un referent del videoart mundial, ha anat evolucionant en paral·lel als avenços tecnològics del vídeo i aconsegueix expressar una preocupació constant per la naturalesa de l’ésser humà i la transitorietat de la vida. Temàtiques com ara el naixement, el dolor i la mort són de gran importància per l’artista.

Van guiar la visita Marga Viza, directora de Cultura de la Fundació Catalunya la Pedrera, i Sergi Plans, del departament d’Arts i Patrimoni. Es tracta de la primera mostra que es fa a Barcelona de Bill Viola i que abarca un ampli recorregut de la seva vida i els seus 40 anys d’ofici, amb peces significatives dels seus inicis com ara Reflecting Pool (1977-79) o Martyrs (Earth, Air , Fire, Water).