16 juny 2021

Visites guiades exclusives per als subscriptors de La Vanguardia

El passat dimarts 15 de juny, vint membres del Club Vanguardia van poder gaudir d’una visita guiada al MACBA a porta tancada de l’exposició “En temps real. La Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual” i a l’exposició permanent de la Col·lecció MACBA.

La Col·lecció Rafael Tous, donada al MACBA fa només un any, és el retrat d’un moment i unes pràctiques artístiques concretes. Col·leccionista apassionat vinculat al món tèxtil, Rafael Tous va apostar per l’art conceptual com a conjunt de pràctiques plurals que prioritzen la idea i el procés abans que l’objecte. Sense intenció especulativa i de manera intuïtiva, Tous va configurar un fons que reuneix les actituds i els treballs experimentals d’un grup d’artistes amb els qui, en molts casos, va establir vincles d’amistat, a més d’acompanyar-los en el seu creixement artístic.