17 maig 2022

Visites guiades exclusives al MACBA per als socis del Club Vanguardia

El passat dimarts 17 de maig, la Fundació MACBA va acollir 60 socis del Club Vanguardia que van gaudir d’una visita guiada exclusiva amb el museu a porta tancada a l’exposició temporal de “Teresa Lanceta. Teixir com a codi obert”, patrocinada per La Vanguardia, i a la mostra permanent de la Col·lecció MACBA.

L’acte va comptar amb la benvinguda de la presidenta de la Fundació MACBA, Ainhoa Grandes. Posteriorment a les visites, es va servir un pica-pica i un còctel a l’Atri del museu amb tots els assistents.

Les visites van anar a càrrec del Col·lectiu Avalancha.

L’exposició “Teresa Lanceta. Teixir com a codi obert” ressegueix la trajectòria de l’artista des dels anys setanta fins a l’actualitat, i inclou una àmplia selecció de tapissos, teles, pintures, dibuixos, escrits i vídeos que constitueixen l’aproximació més exhaustiva al seu treball que s’ha fet mai. També explora l’interès de Lanceta per formats col·laboratius a partir del diàleg que estableix amb diferents artistes i col·lectius.

L’acte de teixir és per a Teresa Lanceta (Barcelona, 1951) una activació crítica de la imaginació que va més enllà dels límits materials. Per a ella, teixir es formula com un codi obert des del qual es pot llegir, transformar i transmetre un coneixement sempre complex i plural. Es tracta d’un coneixement «tècnic» que depèn d’un context geogràfic, cultural i humà determinat, ja sigui el barri del Raval de Barcelona –on Lanceta va viure– o l’Atles Mitjà –que va sovintejar anualment durant tres dècades.