22 març 2022

Visita privada a l’exposició de Magritte al Caixaforum

Ahir ens vam submergir amb els col·laboradors de la Fundació MACBA a l’univers de René Magritte (Lessines, 1898 – Brussel·les, 1967), el cèlebre artista belga del segle XX, visitant l’exposició “La Màquina Magritte” al Caixaforum Barcelona.

Ens va rebre la Mireia Domingo, la directora del CaixaForum, i les educadores ens van acompanyar i guiar per aquesta mostra, organitzada en col·laboració amb el Museu Thyssen-Bornemisza. Una exposició que reuneix 69 obres de l’artista, procedents de museus i col·leccions d’arreu del món, i que suposa la primera gran retrospectiva del pintor surrealista a Barcelona en més de dues dècades.

El 1950, en col·laboració amb alguns amics, Magritte va escriure el prospecte La Manufacture de Poésie, un catàleg de productes imaginaris entre els que destaca la “Màquina Universal per fer quadres”. Aquesta màquina faria possible compondre de manera pràctica una quantitat il·limitada de quadres pensants. L’exposició parteix de la hipòtesi que la Màquina Magritte existeix i que consta de diversos dispositius interconnectats que corresponen a conceptes recurrents en l’obra de l’artista, com ara el mimetisme i la megalomania.

L’activitat va tenir molt d’èxit i hi van assistir gairebé 40 col·laboradors de la Fundació MACBA.