16 abril 2023

Visita privada a la instal·lació de Lolo & Sosaku a l’Hospitalet de Llobregat

El diumenge 16 d’abril, la Fundació MACBA va organitzar una visita privada pels seus col·laboradors per conèixer de primera mà el projecte dels artistes Lolo & Sosaku a la fàbrica “La Veloç” situada a l’Hospitalet del Llobregat. Una activitat que va comptar amb el suport de la Galeria Alegria.

Els artistes van explicar en primera persona la seva instal·lació cinètica de gran format i immersiva anomenada “De la Tierra”, ideada específicament per aquest espai industrial i amb la intenció de fer dialogar les peces escultòriques amb l’entorn i l’espectador.

La mostra es forma a partir de 12 escultures d’acer i de gran format, en forma de rombe que ocupen un espai on hi ha la intervenció d’altres elements com l’aigua i el fum, que proposen noves relacions entre humans, objectes i natura. Els bassals d’aigua interaccionen amb l’obra, ja que la reflexen sobre la seva superfície creant una nova experiència.

Lolo & Sosaku, que porten treballant conjuntament des de 2004, volen amb aquesta exposició investigar les possibilitats de l’escultura i els nous significats dels objectes a partir de la seva materialitat. A més, un tret diferencial de les seves obres és que acostumen a acompanyar les seves exposicions amb música electrònica.