20 octubre 2020

Visita als Basquiats amb els amics de Barcelona Global

La Fundació MACBA, en el marc del llançament de la càpsula audiovisual de Basquiat, va organitzar una visita privada pels amics de Barcelona Global per conèixer de primera mà les obres de Jean-Michel Basquiat, un dels artistes més singulars i emblemàtics de la Col·lecció MACBA.

Basquiat va créixer al sud de Manhattan en un context de postpunk i es va convertir en un dels artistes més representatius de la segona meitat de segle XX. Les seves imatges crues i vibrants, així com les seves breus inscripcions sobre les teles, denoten el seu interès per la música, els músics que admirava, el cinema, la televisió i la literatura. Amb un art de gran força plàstica, ple de fúria i de ràbia, aquest artista afroamericà -els orígens es remuntaven a la cultura haitiana i porto-riquenya, tot i procedir de la classe mitjana de Brooklyn- es va relacionar amb artistes ja reconeguts com Andy Warhol o Keith Haring.