17 maig 2021

Visita a l’exposició ‘Womanology’ de José Ramón Prieto

El passat mes de maig vam realitzar una visita a la inauguració de l’exposició “Womanology” al Museu de Belles Arts Bilbao, que dóna a conèixer l’excepcional col·lecció del col·laborador de la Fundació José Ramón Prieto.

“Womanology” és un perfecte exemple de col·laboració públic-privada. Aquesta exposició està formada exclusivament per treballs d’artistes dones, entre elles Marina Abramović, Ana Laura Aláez, Louise Bourgeois, Carmen Calvo, Ángela de la Creu, Tracey Emin, Jenny Holzer, Donna Huanca, Cristina Iglesias, Barbara Kruger, Elizabeth Peyton, Dora Salazar, Monika Sosnowska, Tatiana Trouvé, Azucena Vieites o Kara Walker. Composta per 43 obres creades per 35 artistes, la col·lecció reflecteix l’esforç que va comportar construir-la al llarg de més de dues dècades.

José Ramón Prieto es preguntava perquè tot i haver tantes dones extraordinàries en tots els àmbits de la cultura, ciència, i política, això no es veia reflectit en les arts plàstiques o la música. No obstant això, la idea després de “Womanology” no va ser planejada sinó que es va anar metamorfosant al temps que José Ramón Prieto descobria artistes i obres que tenien a veure amb les seves experiències i amb el seu gust personal. Un criteri que s’ha anat perfilant en aquests anys en les seves visites a museus, galeries, fires i biennals, en la companyia primordial d’Ana San José.