26 octubre 2021

Visita a l’exposició ‘Panorama 21’

Ahir vam visitar amb els col·laboradors de la Fundació MACBA la nova exposició temporal del museu Panorama 21. Apunts per a un incendi dels ulls, acompanyats per la comissària Hiuwai Chu.

És la primera exposició de la nova sèrie de projectes transdisciplinaris anomenada Panorama i que gira al voltant de les pràctiques d’art contemporani a Barcelona i el seu entorn. Aquesta iniciativa, que es planteja com un compromís a llarg termini del MACBA per donar suport a la pràctica local, aspira a contribuir de manera continuada a la resiliència de l’ecosistema cultural de Barcelona.

Apunts per a un incendi dels ulls engloba un ampli ventall de disciplines com la pintura, l’escultura, el treball amb paper, la videoinstal·lació, la performance, la fotografia i el tèxtil, i incita a explorar l’exposició no només a través de la visió, sinó també fent ús de tota la resta dels nostres sentits per captar noves percepcions del conjunt d’obres.

L’exposició proposa un recorregut a través d’inquietuds com ara la imatge que té la ciutat de si mateixa, els conceptes de reparació i pertinença, la dissidència de gènere i la nostra relació amb la vida no-humana.

Una exposició col·lectiva que vol reflectir la intensitat del moment actual i la vitalitat del nostre context.

Es podrà visitar fins al 27 de febrer del 2022.