3 març 2022

Visita a l’exposició ‘Gaudí’ al MNAC

El passat dijous 3 de març vam gaudir amb els col·laboradors de la Fundació MACBA d’una visita privada a l’exposició Gaudí al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), dedicada a l’arquitecte català més popular i reconegut internacionalment.

Ens va acompanyar el comissari Juan José Lahuerta, que també és arquitecte, director de la Càtedra Gaudí de la Universitat Politècnica de Catalunya i professor d’Història de l’Art i Arquitectura a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona.

Durant la visita a porta tancada, vam recórrer les sales plenes d’objectes arquitectònics, de disseny i mobiliari, de documentació dels projectes, de mapes i fotografies d’Antoni Gaudí. A més, vam poder conèixer la seva vida i obra, no només a través del gran nombre de peces exposades, sinó també a través de les anècdotes que ens va revelar Lahuerta i curiositats sobre el muntatge de l’exposició.

L’exposició, que es podrà veure al Museu d’Orsay de París a partir del març, demostra que Antoni Gaudí no treballava aïllat del món i el situa en el context internacional de l’època amb obres de Geoffroy-Dechaume, Thomas Jeckyll, William Morris , Auguste Rodin i Eugène Viollet-le-Duc.