16 febrer 2022

Visita a l’espai de creació EINA Bosc

El dimecres 16 de febrer vam visitar amb els col·laboradors de la Fundació MACBA el nou espai de creació EINA Bosc.

Ens van acompanyar a la visita el president de la Fundació EINA, Miquel Molins; el director d’Eina Idea, Manuel Cirauqui; i la directora operativa d’EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona.

EINA Bosc és una ampliació del centre universitari EINA, que va ser fundat a finals dels anys 60 per un grup d’artistes i intel·lectuals que van voler portar a Barcelona les idees del disseny, la Modernitat i la pedagogia pròpies de centres avançats com la Bauhaus i l’escola d’Ulm, entre d’altres.

A la visita vam poder conèixer de primera mà la iniciativa que, com ens van explicar, consisteix en un espai polivalent de creació i experimentació situat al parc de Collserola. Amb una òptica innovadora, l’edifici conté tallers, platós per a pràctiques audiovisuals, espais per fer programes expositius i performatius, etc.