30 abril 2024

Visita a la instal·lació de Chiharu Shiota a la Fundació Antoni Tàpies

El dimarts 30 d’abril vam visitar la Fundació Antoni Tàpies amb els col·laboradors de la Fundació MACBA. Ens va rebre la directora de la fundació, Inma Prieto, per introduir-nos en la instal·lació de fils de l’artista japonesa Chiharu Shiota (Osaka, 1972).

A  “Chiharu Shiota. Cadascú, un univers” l’artista reivindica el vincle amb la terra, amb el passat i amb la memòria i, a la vegada, l’intercanvi entre presència i absència tot dialogant amb la figura d’Antoni Tàpies.

Vam seguir la visita amb l’exposició “El zen de Tàpies” que se centra en la influència de monjos japonesos dels segles XVIII i XIX i transmissors dels ensenyaments del budisme zen a l’obra d’Antoni Tàpies.

Aquestes exposicions formen part de la celebració del centenari del naixement d’Antoni Tàpies.