24 febrer 2022

Visita a la Fira ARCOmadrid i a l’estudi Delirio

El passat dijous 24 de febrer vam gaudir, juntament amb els col·laboradors de la Fundació MACBA, d’una visita privada a la fira d’art ARCOmadrid i a l’estudi Delirio, situat al barri de Carabanchel.

Aquest any, ARCO ha comptat amb la participació de 150 galeries i un gran nombre d’artistes nacionals i internacionals, destacant-ne la presència llatinoamericana i un augment de la visibilitat a la creació femenina.

Durant la visita, vam recórrer i explorar les propostes de la secció Opening by Allianz, dedicada a galeries joves de tot arreu del món (Argentina, Estats Units, Alemanya, Perú, etc.) que no porten més de 7 anys al sector.

A la tarda, vam anar a Carabanchel on vam visitar també amb els col·laboradors de la Fundació MACBA l’estudi Delirio, un espai de creació compartit on treballen al voltant de 140 artistes.

El districte de Carabanchel era fins fa poc una zona industrial on convivien impremtes, manufactures tèxtils, fàbriques, etc. i recentment, s’ha convertit en el bressol de l’art madrileny. Acull un gran nombre d’estudis d’art contemporani, galeries i artistes joves, sent el focus d’un gran moviment creatiu i bohemi a la ciutat.