24 octubre 2021

Visita a la Casa Gomis (La Ricarda) amb els col·laboradors de la Fundació MACBA

El passat diumenge 24 d’octubre al matí vam gaudir amb els col·laboradors de la Fundació MACBA d’una visita privada a l’edifici històric de la Casa Gomis (La Ricarda), un dels millors exemples d’arquitectura experimental i racionalista de meitat del segle XX situat al Prat de Llobregat.

Vam poder recórrer la casa, dissenyada per l’arquitecte Antoni Bonet Castellana pel matrimoni Gomis-Bertrand, de la mà de Beatriz i Marita Gomis, filles de la família, que ens van desvelar tots els detalls d’aquesta joia arquitectònica.

L’edifici va esdevenir un important centre artístic acollint a intel·lectuals i artistes de la talla de John Cage, Antoni Tàpies, Joan Miró, Merce Cunningham o Joan Brossa, alguns dels quals van integrar el projecte Club-49 que pretenia recuperar l’essència de l’avantguarda nascuda durant l’època de la República.

A més a més, durant la visita vam tenir la singular ocasió de veure pintar en directe a l’artista barcelonina Bea Sarrias, que juntament amb el cineasta Morrosko Vila-San-Juan acaba de presentar l’exposició “Benvinguts a La Ricarda” a l’espai LAB36 dedicada al Recinte. Aquesta consta de mig centenar de pintures amb les quals atrapa els colors i l’essència de l’habitatge.