29 febrer i 1 març 2024

Viatge a París. Fondation Louis Vuitton a la exposición “Mark Rothko”

El passat 29 de febrer i 1 de març vam viatjar a París amb els col·laboradors de la Fundació on vam gaudir al màxim de les oportunitats culturals i artístiques que ofereix la ciutat.

Durant el primer dia vam visitar la galeria Hauser&Wirth amb l’exposició d’Hélène Delprat. A més, també vam gaudir d’una visita privada a la mostra “Breath o fan architect” creada per a la Foundation Cartier per l’arquitecte Bijoy Jain, on a través de la preocupant relació entre l’home i la natura, s’exploren els vincles entre art i arquitectura en un espai d’encantament.

El segon dia també va estar marcat per l’agitació cultural que s’esdevé a París. Vam visitar la Fondation Louis Vuitton per endinsar-nos en l’univers de Mark Rothko. És la primera vegada, des del 1999, que les obres de Rothko es reuneixen en un mateix espai i la comissària és, curiosament, la mateixa que va organitzar la mostra fa dues dècades. La retrospectiva acull més d’un centenar d’obres de l’artista exposades en ordre cronològic, que permet percebre els canvis en la seva trajectòria. Seguidament, l’artista Ivan Argote ens va obrir les portes del seu estudi en què ens va convidar a visitar el seu espai de creació i inspiració. La galeria Thaddeaus Robac va ser el nostre següent destí, on ens vam submergir en la creació de Re-enchantment, que deu artistes han construït per explorar maneres de tornar a encantar el món. Vam acabar el dia amb una visita a l’Hôtel de la Marine, un dels llocs més emblemàtics de la ciutat de París on ens vam introduir en un recorregut pel patrimoni històric francès.