6 abril 2022

Preview de l’exposició de Teresa Lanceta al MACBA

El passat dimecres 6 d’abril vam convidar als col·laboradors de la Fundació MACBA a la preview de la nova exposició del MACBA “Teresa Lanceta. Teixir com a codi obert” acompanyats per l’artista i una de les comissàries de la mostra, Laura Vallés.

De la mà de la mateixa Teresa Lanceta, vam gaudir d’un recorregut per la mostra que parteix de la tradició tèxtil de l’Atlas Mitjà i acaba al Raval, barri que ha marcat fortament la seva vida i obra. Es tracta d’una exposició que inclou la selecció més gran d’obres de l’artista vistes fins ara, entre les quals hi ha tapissos, llenços, pintures, dibuixos, escrits i vídeos. En definitiva, una feina creativa que reivindica el valor de les tècniques tradicionals del teixit, disciplina que Lanceta considera un dels primers llenguatges que va permetre la comunicació entre cultures molt diferents.

Durant la visita, vam escoltar també les explicacions d’una de les comissàries de la mostra, Laura Vallés, sobre la disposició i la narració que vol transmetre l’exposició, i ens va acompanyar la directora del MACBA, Elvira Dyangani Ose.

“Teresa Lanceta. Teixir com a codi obert” es podrà visitar fins a l’11 de setembre de 2022.