Obra

Tècnica

Vídeo monocanal, color, so, 286 min 44 s

Any d'adquisició

Las Muertes Chiquitas (2009) és el resultat de més de quatre anys de treball de Mireia Sallarès. L’epicentre del projecte és el documental format per entrevistes o converses amb més de 30 dones de diferents zones de Mèxic: dones de diferents edats, estrats socials, professions i religions.

Aquestes converses conformen un documental impressionant. Aquest conjunt d’entrevistes vincula el plaer amb el conflicte armat, el feminicidi, la transexualitat, la teologia de la lliberació femenina, la prostitució, la malaltia, l’exili, la pluralitat de la identitat mexicana i el compromís ètic de l’art amb la realitat sociopolítica.

La terra -en aquest cas, la mexicana-, sota la superfície més evident de la realitat, és el lloc dels subjectes i l’entorn, els conflictes i les decisions.

Altres obres

Hospital 56