12 juliol 2022

La Fundació MACBA crea MACBA Studio, una nova generació de col·laboradors

La Fundació MACBA ha impulsat MACBA Studio per apropar-se a la nova generació de mecenes.

El projecte neix amb l’objectiu d’aproximar la Fundació i el museu a joves actius, inquiets i implicats amb la ciutat, i també interessats a participar en una iniciativa cultural rellevant per a Barcelona.

¿Vols unir-te a MACBA Studio? Coneix totes les contraprestacions fent clic aquí

Per més informació contacta a mzalbidea@macba.cat

Ainhoa ​​Grandes, Presidenta de la Fundació, i Elvira Dyangani Ose, Directora del MACBA, van donar la benvinguda a l’acte de presentació de MACBA Studio el 12 de juliol passat a l’Atri del museu davant la presència de més de 200 joves, que van voler conèixer de primera mà el nou projecte de la Fundació. L’esdeveniment va comptar amb una actuació de dansa contemporània composta per ballarins i música, creada per Mar Aguiló i la companyia ELAMOR, acompanyada del Cor Tessàlia.

A través d’aquesta iniciativa, la Fundació MACBA vol introduir i acompanyar les noves generacions al món de la cultura, així com mostrar als joves l’art contemporani i convidar-los a gaudir-lo d’una manera més propera. En paraules d’Ainhoa ​​Grandes: “volem obrir el museu a una generació més jove que creiem a més que tenen molt per aportar al MACBA”.

Per això, la Fundació crea un grup heterogeni de diferents perfils professionals, d’arquitectes, emprenedors, comunicadors, advocats o gestors, entre d’altres. Aquests seran els nous ambaixadors del museu amb la missió de recolzar-lo, organitzar activitats al voltant del mateix i convidar a formar part a tercers, que creen a la cultura i art contemporani.

Els mecenes han de contribuir a la causa amb una aportació de 500€ a l’any. A canvi, MACBA Studio ofereix una sèrie de contraprestacions i experiències úniques, entre les quals destaquen trobades exclusives amb artistes i creadors, visites a les col·leccions del museu i principals mostres de la ciutat, a més de la possibilitat de participar en viatges culturals, fires i bénals més rellevants del panorama internacional.