10 febrer 2022

La directora del MACBA presenta el programa expositiu 2022

El passat dijous 10 de febrer, Elvira Dyangani Ose va presentar en roda de premsa el programa del MACBA per al 2022.

Dyangani va destacar que la temporada està protagonitzada, per primera vegada en la història del MACBA, per dones artistes en la seva totalitat: Teresa Lanceta, Cinthia Marcelle, María Teresa Hincapié, Carrie Mae Weems, Mariana Botey i Zahia Rahmani.

En segon lloc, va comunicar la renovació de la presentació de la Col·lecció MACBA a la primera planta de l’edifici Meier que s’organitzarà en clau temàtica i no cronològica, posant l’accent en aquelles pràctiques estètiques que no han tingut oportunitat de participar en les narratives del museu.

S’inicia a més una etapa en la qual el MACBA té la voluntat d’obrir-se i treballar en col·laboració amb institucions nacionals i internacionals de primera línia, teixint noves complicitats.

Destaquen, per últim, els canvis de la nova comissió assessora, amb cinc nous membres amb gran experiència en el món de l’art: Jessica Morgan (Dia Art Foundation), Naomi Beckwith (Guggenheim Museum, Nova York), Pablo Lafuente (Museu d’Art Modern de Río de Janeiro), Shumon Basar (Fondazione Prada, Londres) i Martí Manen (The Swedish Contemporary Art Foundation, Estocolm); a més de Chris Dercon (Grand Palais de París), que continua sent membre de la comissió.