15 març 2023

Jimena Blázquez protagonitza la segona sessió del cicle de Dones Col·leccionistes

El dimecres 15 de març va tenir lloc la segona sessió del cicle de Dones Col·leccionistes amb Jimena Blázquez, directora de la Fundació Montenmedio Contemporánea i una de les col·leccionistes més rellevants d’art contemporani a Espanya.

L’acte, conduït per Ainhoa Grandes, presidenta de la Fundació MACBA, es va celebrar a l’Auditori del MACBA i va comptar amb l’assistència de 80 persones, entre les quals hi havia col·laboradors de la Fundació MACBA i persones del món de l’art i de la cultura.

Jimena Blázquez va donar a conèixer els seus inicis en el col·leccionisme, la seva trajectòria artística i va aprofundir en algunes de les obres que ha adquirit recentment.

Des de 1999, ha enfocat la seva carrera professional a crear la seva pròpia fundació: Fundació Montenmedio Contemporánea (NMAC). Amb aquesta ha aconseguit crear una plataforma d’art creatiu i idees on artistes de tot el món dialoguen en un entorn únic entre Àfrica i Europa.

Després de la sessió, els assistents van poder gaudir d’una copa de cava Gramona a l’Atri del museu.

Jimena Blázquez (Cadis, 1974) va estudiar Història de l’Art, especialitzant-se en Art Contemporani i Espais Públics. Ha participat en més de 30 projectes del món de l’art amb artistes com Sol LeWitt, Marina Abramovic o Roxy Paine. L’any 2009 va ser nominada al premi Young Global Leader pel Fòrum Econòmic Mundial pel seu suport a l’art contemporani i per les seves contribucions a projectes d’art públic. També des de 2015 forma part del Comitè Internacional de la Fundació ARCO i és membre del jurat Internacional del premi Marcel Duchamp 2023.