15 juliol 2021

Elvira Dyangani Ose, nova directora del MACBA

El Consell General de Consorci del MACBA ha nomenat a Elvira Dyangani com a nova directora del museu.

Elvira Dyangani (Còrdova, 1974), llicenciada en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona, es converteix en la primera dona al capdavant del MACBA.

El nomenament ha estat ratificat pel Consell General a proposta d’un comitè d’experts que va valorar de la candidatura guanyadora la voluntat d’aportar una mirada innovadora sobre el paper del museu en l’escenari local i internacional, incorporant també una clara voluntat de connexió amb els debats contemporanis sobre el paper de l’art en aquest començament de segle, sense defugir un clar compromís amb les problemàtiques socials que envolten les institucions culturals. La seva incorporació coincideix amb una etapa de gran rellevància per a la historia del MACBA, amb el projecte d’ampliació en marxa.

Anteriorment, del 2011 al 2014, va ser conservadora d’Art Internacional a la Tate Modern de Londres. Des del 2018, dirigía l’espai d’art londinenc “The Showroom” i va formar part del consell del “Thought Council” de la Fondazione Prada.