29 juny 2023

Celebració de la 2a edició de Gallery Art Night

El dijous 29 de juny va tenir lloc la segona edició de Gallery Night i vam visitar amb MACBA Studio tres de les principals galeries d’art contemporani a l’Hospitalet de Llobregat.

Gallery Night és una activitat de la Fundació MACBA que té per objectiu trencar les barreres que hi ha actualment amb les galeries d’art, acostar-les a un públic més jove. En aquesta segona edició, vam visitar les galeries Nogueras Blanchard, Ana Mas Project i EtHall, gaudint d’una  experiència enriquidora i coneixent de primera mà als artistes emergents i les seves propostes artístiques.

Nogueras Blanchard, des que va obrir el seu primer espai en el barri del Raval (Barcelona) l’any 2004, ha aconseguit una relació a llarg termini amb els artistes amb els quals ha col·laborat, acompanyant-los tant en el desenvolupament del seu llenguatge artístic com en la producció de les seves obres. Actualment, compta amb dues galeries, a Madrid i a Hospitalet del Llobregat (Barcelona).

Ana Mas Project és una galeria d’art contemporani nascuda en 2015 en el barri de Santa Eul`àlia (l’Hospitalet de Llobregat). Avui dia, representa a 13 artistes, tant nacionals com internacionals, dos terços dels quals són dones. Les seves pràctiques exploren una àmplia gamma de mitjans, que reflecteixen la diversitat formal i conceptual dels discursos i narratives que defineixen el nostre temps.

Finalment, el programa que desenvolupa EtHALL, també situada en el barri de Santa Eulàlia, ha prioritzat sempre l’interès i la pertinència de les exposicions, adaptant-se a les necessitats dels artistes per a possibilitar la realització dels seus projectes al marge de la demanda del mercat d’art del moment.

La segona edició de Gallery Night va coincidir amb la inauguració d’“Art Nou”, un festival d’art emergent de Barcelona i Hospitalet que ofereix la possibilitat a joves artistes, tant nacionals com internacionals, d’establir les primeres relacions professionals amb el mercat de l’art i les galeries. Tant en edicions passades, com enguany, Art Nou ha apostat per estimular la producció jove i reivindicar les galeries com a espais de trobada i de debat.