2 febrer 2022

Anunci dels artistes guanyadors de les beques d’investigació i creació de la Fundació MACBA ‘BKFMACBA’

Aldemar Matias , Colectivo DU-DA, Diana Padrón, Gabriel Llinàs, Gerard Galián, Juan David Galindo amb la col·laboració de Pablo Santa Olalla, Julio César, Maria Alcaide, Nuria Benet, Rosa Lendínez i Luna Acosta.

Avui s’han publicat els 10 noms guanyadors del programa de beques BKFMACBA, impulsades per la Fundació MACBA i el MACBA.

BKFMACBA és una convocatòria oberta de 10 beques d’investigació que s’ofereixen amb la complicitat de la Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya (PAAC) i que estan dirigides a artistes de totes les edats. El programa dota cada projecte becat amb 3.000€, repartint un total de 30.000€ entre tots els projectes.

Després de l’èxit de la primera edició, les BKFMACBA continuen amb el compromís de fer suport al sector de l’art contemporani a través de processos d’investigació o creació, establint com a eix central la Col·lecció MACBA, l’exposició permanent de la Col·lecció MACBA i les activitats educatives del museu al voltant de la Col·lecció MACBA. D’aquesta manera, es fomenta la generació de noves lectures, enriquint els relats i aprofundint en els debats que ofereixen les obres de la Col·lecció MACBA.

El jurat ha estat format per Antònia Maria Perelló, conservadora i cap de la Col·lecció MACBA, Claudia Segura, conservadora de la Col·lecció del MACBA, Tonina Cerdà, responsable de Programes Públics i Educació MACBA, Jordi Ferreiro, tresorer de la PAAC, i Cristina López, directora de la Fundació MACBA.

Propostes artístiques guanyadores de les BKFMACBA 2022:

Aldemar Matias – Regálame un viaje

Colectivo DU-DA: Clara Piazuelo, Belen Soto, Sarai García – El último aliento

Diana Padrón – En las civilizaciones sin barcos los sueños se agotan

Gabriel Llinàs –  Atopía

Gerard Galián – Una clase en sí

Juan David Galindo con la colaboración de Pablo Santa Olalla – Tu también puedes convivir con la ansiedad

Julio César – El sonido en la Colección MACBA

Maria Alcaide – The Gourmet Club