13 setembre 2023

3ra edició de Gallery Night

El passat 13 de setembre vam celebrar la 3ra edició del programa de rutes per les galeries de la ciutat “Gallery Nights”, gràcies a Barcelona Gallery Weekend que ens va obrir les portes de tres galeries en exclusiva pel grup de MACBA Studio.

Les Gallery Nights són una sèrie d’activitats impulsades des de la Fundació MACBA per retrobar la generació més jove amb el gruix de galeries de la ciutat de Barcelona. L’objectiu principal del programa és descobrir les galeries com els grans agents culturals que contribueixen a enriquir i enfortir el teixit artístic de la ciutat. En aquesta tercera edició, hem visitat les galeries Dilalica, Bombon Projects i LAB 36, on vam gaudir de les exposicions en primícia acompanyats dels artistes que participen en cadascuna d’elles.

En l’exposició actual de la galeria Dilalica La Biblioteca, Stella Rahola Matutes reflexiona al voltant de l’escletxa amb el fràgil material del vidre  des de diverses perspectives. La Biblioteca  és un gran tapís ple de punxants i transparents peces de cristall ordenades i catalogades sobre el terra de la planta de la galeria.

L’exposició de la galeria Bombon Projects Encara no de Enric Farrés Duran va suposar l’equador de la ruta, amb una sèrie de peces provocatives i misterioses, l’artista ens va convidar a observar més enllà d’allò que el nostre enteniment ens permet veure.

Amb la voluntat de donar visibilitat i facilitar les creacions sobre temes contemporanis de l’escena local, LAB 36 acull l’exposició de Materia Sincera  de l’artista Oscar Abraham Pabón, on el creador utilitza la rajola d’argila com a punt de partida per reflexionar sobre l’art, la ciutat i la memòria.

La trobada de la tercera edició de Gallery Night fou possible gràcies a la col·laboració de l’associació Art Barcelona, que des de la seva plataforma impulsa la visita a les galeries de la ciutat i informa el públic local sobre les novetats més destacades de l’art contemporani.