15 novembre 2022

Primera Jornada de Museus i Sostenibilitat

Ahir va tenir lloc al MACBA la primera jornada del cicle de conferències de Museus i Sostenibilitat. Un inici per reflexionar sobre la importància i la urgència de debatre sobre aquest tema a les institucions culturals.

Comptem amb la participació de referents com Evelio Acevedo, Director gerent del Museu Nacional Thyssen – Bornemisza; Miguel Zugaza, director del Museu de Belles Arts de Bilbao; Manuel Cirauqui, comissari del Guggenheim de Bilbao i Markus Reymann, director del TBA21–Academy, així com també la presidenta de la Fundació MACBA, Ainhoa ​​Grandes; la directora del MACBA, Elvira Dyangani Ose; la responsable d’exposicions del MACBA, Hiuwai Chu i Cristina López, directora de la Fundació MACBA.

Amb tots ells es va debatir al voltant de les accions de Sostenibilitat que s’estan duent a terme a les institucions museístiques, incidint en la importància de treballar transversalment des de diferents àmbits, com pot ser el consum energètic, la reducció de la petjada de carboni però també la digitalització, la gestió, la programació de continguts o el rol de la Col·lecció.