4 juliol 2021

Llançament del Programa de visites al MACBA amb els joves de Raval

El dia 4 de juliol vam llançar el Programa de visites al MACBA amb els joves de Raval (de 16 a 20 anys). Es tracta d’un programa que proposa una visita mensual a les exposicions del MACBA realitzades per l’artista i educador Jordi Ferreiro. No són visites guiades a l’ús, clàssiques i estàtiques. Pel perfil dels joves, es tracta d’oferir una altra experiència, i en aquest cas és una visita performativa, dinàmica i molt activa, que permet captar l’atenció d’aquests joves.

Comencem el programa amb una visita a l’exposició de Felix Gonzalez-Torres, i va ser fantàstic veure les primeres reaccions dels participants, 20 adolescents que a poc a poc van anar aproximant-se a la mostra amb curiositat.

A més, vam oferir carnets nominals a aquells joves que vulguin tornar sempre que vulguin.

L’objectiu d’aquest programa és facilitar l’entrada a l’art contemporani, com una cosa atractiva i participativa, per poder acostar el museu al barri i enfortir competències i el pensament crític entre els joves i famílies de Raval.