22 març 2021

La Fundació Damm i la Fundació MACBA renoven el seu acord de col·laboració

La Fundació Damm i la Fundació MACBA han renovat per tres anys més l’acord de col·laboració entre ambdues entitats, donant continuïtat així a la relació que les uneix des de 2002.

L’acord ha estat ratificat a la seu de Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) per Ainhoa ​​Grandes, presidenta de la Fundació MACBA i Ramon Agenjo, vicepresident de la Fundació Damm.

La col·laboració té per objectiu contribuir al foment de la difusió de l’art i la cultura contemporanis, així com potenciar la capacitat de generar coneixement i sensibilitat cap a l’art més actual.

L’any que ve, la Fundació Damm i la Fundació MACBA celebraran vint anys de col·laboració ininterrompuda; una col·laboració que arriba fins als nostres dies més en forma que mai, i que no només reforça el compromís de la Fundació Damm amb la cultura i amb un dels principals referents de l’art contemporani a nivell europeu, sinó també amb la ciutat de Barcelona i la seva ciutadania.

Al llarg de tots aquests anys, la Fundació MACBA i la Fundació Damm han generat nombroses accions per apropar l’art contemporani als seus col·laboradors. En 2019, i en motiu de l’exposició de l’escultor Jaume Plensa que va albergar el MACBA, es va organitzar una visita guiada a 50 integrants de l’equip de Damm, en què van poder descobrir en primera persona les creacions de l’artista barceloní.

Sobre la Fundació MACBA

Amb l’objectiu d’impulsar la construcció d’un museu d’art contemporani a Barcelona i de crear el seu futur fons artístic, una àmplia representació de la societat civil catalana va posar en marxa el 1987 la Fundació MACBA. Des de llavors, i gràcies a les generoses aportacions dels seus membres, la seva col·lecció permanent ha anat creixent i s’ha convertit en una de les més destacades d’Europa amb més de 6.000 obres.

La Fundació MACBA és una entitat privada sense ànim de lucre i forma part, al costat de l’Ajuntament de Barcelona, ​​la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura, de el Consorci MACBA, òrgan rector de l’museu. La comesa de la Fundació és la creació d’un fons d’obres d’art, que es diposita al MACBA, a partir de la col·laboració d’empreses, institucions privades i particulars.

La Fundació MACBA treballa amb vocació pública i ha constituït un important patrimoni per deixar un valuós llegat cultural i artístic a la ciutat.

Sobre la Fundació Damm

Era l’any 1954 quan un grup de treballadors de la cervesera van crear el Club de Futbol Damm, amb el compromís de formar i educar a través de l’esport al jovent de barri on la companyia tenia la seva antiga fàbrica. Aquest compromís de fa més de 65 anys enrere va ser la llavor de l’actual Fundació Damm, que vertebra i difon les múltiples accions de mecenatge i filantropia dutes a terme per Damm per contribuir a la construcció d’una societat més justa i igualitària, a través del desenvolupament social, esportiu i cultural del nostre entorn.