20 i 29 novembre 2023

II Jornades d’Institucions Artístiques i Sostenibilitat

Durant el mes de novembre, vam celebrar les II Jornades d’Institucions Artístiques i Sostenibilitat a les ciutats de Madrid i Barcelona. Aquest programa, que es va iniciar el 2022, forma part del compromís de la Fundació MACBA amb la sostenibilitat al sector artístic i té com a objectiu compartir experiències, coneixement i les millors pràctiques de les institucions artístiques en l’àmbit de la sostenibilitat amb un enfocament transversal que aborda diferents temàtiques.

Durant aquesta segona edició, l’objectiu de la Fundació MACBA ha estat analitzar els desafiaments que enfronten les institucions artístiques, reflexionar sobre les mesures de desenvolupament per a reduir la petjada de carboni i abordar els reptes presents i futurs en matèria de sostenibilitat. Tot això, sense perdre de vista la importància de generar comunitat i establir relacions a llarg termini amb el públic local.

MADRID

La inauguració d’aquestes segones jornades va tenir lloc el 20 de novembre passat a l’Auditori Cuatrecasas de Madrid. Entre els participants hi havia professionals referents al sector com Manuel Segade, director del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía; Bettina Steinbrügge, directora del MUDAM a Luxemburg; Pepa Octavio de Toledo, responsable de l’eix d’Arte Ciudadano a Espanya de la Fundació Daniel i Nina Carasso; Martí Manen, director de l’Index Foundation d’Estocolm; Heath Lowndes, cofundador i director de Gallery Climate Coalition, i Antonio Cañas, gerent de Greenize Projects.

BARCELONA

La cloenda es da dur a terme el 29 de novembre a Barcelona, on vam gaudir de l’experiència de professionals descatats com Daniel Vega, director de exposicions i conservació del Museo Guggenheim de Bilbao; Rosa Ferré, directora de TBA21 Thyssen-Bornemisza Art Contemporary; Susana Gómez, directora de estratègia de la Fundación Santander; Tonina Cerdá, cap de programes públics en el Museu Picasso; Anna Manubens, directora de Hangar, centre d’investigació i producció artística i Graciela Melitsko, responsable creativa de Green Programme en Julie’s Bicycle a Londres.

Gràcies a la Fundación Santander, Fundación Abertis, Cuatrecasas, Feria ARCO, La Vanguardia i Hotel Alma pel seu suport i compromís amb l’art i la sostenibilitat.