3 de juny

Celebrem una nova edició de “Sortir del MACBA”

El dimarts 3 de juny va tenir lloc una nova edició de Sortir del MACBA, una vetllada única a Barcelona que connecta col·leccionisme, filantropia i art contemporani amb un objectiu comú: fer créixer la Col·lecció MACBA.

L’esdeveniment va reunir més de 175 convidats, entre ells col·laboradors de la fundació, mecenes i col·leccionistes, que van tenir l’oportunitat de visitar en exclusiva, en grups, més de 30 col·leccions privades a la ciutat. En cada casa, els assistents van gaudir del sopar en un format itinerant que va culminar amb una celebració al vestíbul del MACBA, amb postres.

Gràcies als fons recaptats, la Fundació MACBA s’ha pogut adquirir per a la col·lecció del museu l’obra Vidas breves (2025), de l’artista mexicà Iñaki Bonillas. Aquesta instal·lació, formada per trenta-tres faristols amb retrats d’actors secundaris del cinema, reinterpreta l’obra Apoteosi di Omero (1971) de Giulio Paolini, convertint els anònims en protagonistes i reivindicant les històries invisibles. Bonillas, amb una trajectòria vinculada a la fotografia conceptual i a l’arxiu personal, ha exposat a les biennals de Venècia, São Paulo i Melbourne, entre d’altres.

Des de la Fundació MACBA agraïm a tots els col·leccionistes que van obrir les seves cases generosament, i a tots els assistents per la seva implicació en el foment del mecenatge.

Aquesta nova edició de Sortir del MACBA es consolida com una cita de referència que no hauria estat possible sense suport dels patrocinadors; Julius Bär, patrocinador principal, Suarez, Quadis i Fondation Valmont com a benefactors, Lucas Fox, Nuba i Saba-Bamsa com a col·laboradors i el suport de Royal Bliss i Gramona.

Comparteix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Notícies relacionades

Activitats

9 de maig

On art i olfacte es troben: la Col·lecció NASEVO de la Fundació Ernesto Ventós

Activitats

24 d'abril

Dues exposicions que dialoguen amb el cos, la ciutat i la memòria al Museu Tàpies

Activitats

27 de març

La poètica visual de Mar Arza a La Virreina