17 de setembre de 2026

Acció i transformació: tanquem la V edició de les Jornades de Sostenibilitat i Art

Tanquem la cinquena edició amb un debat que reafirma el paper de les institucions culturals en la transició cap a models més responsables.

La sessió es va iniciar amb Frances Morris, directora de la Tate Modern (2016-2023) i consellera delegada del Gallery Climate Coalition. Morris va destacar que la sostenibilitat s’ha d’entendre des de tot l’ecosistema cultural i va recordar la cèlebre frase de Margaret Mead: «no s’ha de subestimar mai el poder d’un petit grup d’individus per canviar el món».

A la taula rodona dedicada a programació responsable per a biennals, Filipa Ramos va presentar en primícia el seu projecte «Children of the Sea-Wind» per a la Biennal de LIAF 2027, a Noruega. Ramos va subratllar la necessitat de desescalar les biennals i generar projectes que deixin impacte més enllà de l’esdeveniment. Per la seva banda, Kati Kivinen va compartir el cas pràctic de la Biennal d’Hèlsinki, mostrant com integrar criteris sostenibles des de la curadoria i la producció.

La jornada va concloure amb una entrevista a Tatiana Cuevas, directora del MUAC (Mèxic) i membre del comitè de sostenibilitat del CIMAM. Cuevas va explicar com el museu treballa la sostenibilitat des de la pràctica diària, articulant exposicions, programes públics i línies curatorials en un enfocament transversal: “(la sostenibilitat) no és un projecte més: és una manera de treballar.”

Sota el lema «Acció i transformació», aquesta edició celebrada a l’Auditori Meier del MACBA ha estat possible gràcies al suport de La Vanguardia i la Fundació Repsol, la col·laboració de Harmon, CIMAM i l’Hotel Alma.

Comparteix

Notícies relacionades

Notícies

8 d'octubre de 2026

SWAB 2026: iniciatives independents que redefineixen l’ecosistema artístic

Notícies

28 de setembre de 2026

Conversa amb Valentín Roma, nou director del MACBA

Notícies

10 de juny de 2026

Valentín Roma, nou director del MACBA