5 juny 2024

Trobada amb els arquitectes de l’ampliació del MACBA

Coneixem en exclusiva els detalls del projecte d’ampliació de la mà dels arquitectes Emanuel Christ i Roger Tudó.

Els dos arquitectes, part de la UTE dels estudis Christ&Gantenbein i Harquitectes, ens van explicar els objectius principals, les motivacions i la filosofia darrere del projecte ‘Galeria’, guanyador del concurs públic del 2021. En aquest projecte, el disseny gira entorn la permeabilitat arquitectònica, així com la millor accessibilitat al museu. Gràcies a l’adequació dels espais de la Capella i el Convent dels Àngels, es generarà una galeria transitable que permetrà un apropament natural entre el museu i l’entorn, on s’exposarà la Col·lecció MACBA de manera permanent.

Durant la trobada ens van mostrar com el projecte es basa en la resolució de les necessitats actuals del museu tant d’estructura com de sostenibilitat i vam descobrir quin és el repte al qual s’enfronten els arquitectes per reordenar i millorar els espais expositius, així com generar llocs integradors i participatius.