24 gener 2024

Quarta sessió del cicle Dones Col·leccionistes amb Benedicta Badia

El dimecres 24 de gener vam tenir l’oportunitat de conversar amb Benedicta Badia en la quarta sessió de Dones col·leccionistes

Benedicta Badia  és una agent cultural que es relaciona amb artistes i institucions per desafiar els estàndards del món de l’art a través d’una mirada atenta i crítica. La seva manera d’entendre el col·leccionisme es desmarca de la tradicional i proposa que els col·leccionistes ampliïn les seves línies d’acció per anar més enllà de la compravenda d’obres. A més, també creu que haurien de considerar el seu paper actiu i polític dins de l’ecosistema de l’art.

Ella entén l’art com un camp de debat obert que sempre ha de generar preguntes més que sentenciar respostes. La seva col·lecció n’és una prova, ja que les seves obres no busquen la bellesa ni l’hedonisme, ni tampoc seguir les tendències del mercat, sinó que estan marcades per una forta visceralitat i compromís amb la realitat.

A través del diàleg amb Ainhoa Grandes, vam poder descobrir quins són els interessos que mouen a Badia dins del món de l’art i quines són algunes de les pràctiques que duu a terme en diverses institucions per promoure la creació d’un pensament col·lectiu i així fomentar canvis socials a través de l’art.