18 setembre 2024

Segona sessió de les III Jornades d’Institucions Artístiques i Sostenibilitat

Dimecres 18 de setembre vam celebrar a Barcelona la tercera edició de les Jornades d’Institucions Artístiques i Sostenibilitat organitzades per la fundació.

L’inici de la sessió va ser amb una conversa amb el director de l’Stedelijk Museum d’Amsterdam, Rein Wolfs, relacionada amb l’arquitectura i l’estructura del museu, els patrocinis ètics i estratègies de programació sostenibles.

Posteriorment, va tenir lloc una taula rodona amb Barbara Horvath, comissària de la Kunst Haus de Viena, Kati Kivinen, responsable d’exposicions de l’Hèlsinki Art Museum i el Dr. Thomas Oberender, ex-director de Berliner Festspiele i comissari de la Gropius Bau de Berlín, moderada per la comissària Blanca de la Torre. En aquesta, els ponents van plantejar les múltiples propostes de les respectives institucions davant de l’emergència climàtica i ecològica. Es van centrar en la conservació, restauració, transport, muntatge, materials i reutilització així com la relació de les institucions amb els seus contextos.

Finalment, vam entrevistar a Judit Carrera, directora del CCCB de Barcelona. Amb el públic com a eix principal, Carrera va posar èmfasi en la sostenibilitat dins del CCCB i en la importància d’atreure un públic jove i crític amb la institució pública.

Aquesta sessió va tenir lloc gràcies al patrocini de la Vanguardia, La Roca Village i la Fundació Repsol, així com el suport de l’Hotel Alma, Galeries de Catalunya i ArtBarcelona.