15 d'octubre

Impulsem el premi Fundació MACBA: Un reconeixement per al sector de l’art contemporani

Des de la Fundació MACBA presentem la primera edició del Premi Fundació MACBA, un reconeixement biennal amb l’objectiu de distingir i visibilitzar la tasca dels artistes contemporanis d’Espanya i Portugal.

Aquesta iniciativa neix el 2024 amb la convicció que l’art contemporani és una eina essencial per comprendre el nostre present, potenciar l’educació i fomentar l’esperit crític.

El premi està dirigit a artistes visuals que, durant els anys 2023 i 2024, hagin destacat per la qualitat, la innovació i el caràcter transformador de les seves propostes artístiques.

L’artista guardonat rep una dotació econòmica de 50.000 euros, mentre que cadascun dels tres finalistes és premiat amb 10.000 euros. Els noms dels premiats es donaran a conèixer el novembre del 2024, en una roda de premsa i posterior cerimònia de lliurament.

La selecció dels guardonats es fa en dues fases. A la primera, un comitè especialitzat analitza el panorama artístic espanyol i portuguès, identificant els artistes més destacats. Posteriorment, un jurat de primer nivell format per experts nacionals i internacionals, revisa aquestes propostes i escull el guanyador, juntament amb els tres finalistes.

El Premi Fundació MACBA 2024 és possible gràcies al suport de La Roca Village com a patrocinador oficial, Grífols, Fundació Banc Sabadell i Fundació Occident com a benefactors, a la Fundació Sorigué i Fundació Ernesto Ventós com a col·laboradors, i finalment al Majestic Spa & Hotel i Hotel Alma Barcelona com a socis d’aquesta edició.

Podeu trobar més informació sobre el premi i sobre aquesta edició en aquest link.