3 juliol 2024

Color i reivindicació: Mari Chordà en primícia al MACBA.

De la mà de la comissària, Teresa Grandas, explorem l’obra de Mari Chordà a l’exposició “Mari Chordà … i moltes altres coses” al MACBA.

Chordà (Amposta, 1942) és una artista que integra la imatge, el llenguatge i l’acció social, en un diàleg entre allò pop i allò psicodèlic. En aquesta retrospectiva es reivindica la figura d’aquesta artista que te un posicionament feminista orientat a visibilitzar la feina de la dona.

Pionera de la seva generació a expressar la feminitat lliure i la maternitat, mitjançant la pràctica pictòrica i poètica, genera formes i colors atractius amb un posicionament defensor de la tasca de la dona que busca donar visibilitat.

Durant la visita gaudim dels poemes i els jocs presentats per Chordà juntament amb les obres d’art entre les quals es mostren tres obres adquirides per la Fundació MACBA el 2022 gràcies a la Fundació Banc Sabadell: Líquids (1966), Llàgrimes (1968) i Coitus Pop (1968).